AZ ATTIK, DOĞAYA KATTIK PROJESİNİN
2.SINIF MÜFREDATI İLE İLİŞKİLENDİRİLMESİ
HAYAT BİLGİSİ KAZANIMLARI
1) HB.2.1.6.Okul kaynaklarını ve eşyalarını kullanırken
özen gösterir.
2)HB.2.1.7. Sınıfta ve okulda yapılan etkinliklerde grupla
çalışma kurallarına uyar
3)HB.2.2.6. Evdeki kaynakları tasarruflu kullanmanın aile
bütçesine katkılarını araştırır.
4)HB.2.5.8. Yakın çevresinde yapılan üretim faaliyetlerini
gözlemler.
5) Bitki ve hayvanların yaşaması için gerekli olan
şartları karşılaştırır
6)HB.2.6.2. Bitki yetiştirmenin ve hayvan beslemenin
önemini fark eder
6)HB.2.6.1. Bitki ve hayvanların yaşaması için gerekli olan
şartları karşılaştırır.
7)HB.2.6.3. Yakın çevresindeki doğal unsurların insan
yaşamına etkisine örnekler verir.
8)HB.2.6.4. Tüketilen maddelerin geri dönüşümüne katkıda
bulunur.
9)HB.2.6.7. Doğa olayları ve doğal afetlere karşı
alınabilecek önlemleri açıklar.
TÜRKÇE KAZANIMLARI
1)
2.1.7. Sözlü yönergeleri
uygular
2) T.2.2.2. Hazırlıksız konuşmalar yapar.
3) T.2.2.3. Çerçevesi belirli bir konu
hakkında konuşur.
4) T.2.3.19. Şekil, sembol ve işaretlerin
anlamlarını kavrar(Geri dönüşüm işaretleri ve özel gereksinimli
bireylere yönelik semboller üzerinde durulur)
5)T.2.4.6. Formları yönergelerine uygun
doldurur.
6)
T.2.4.11. Yazdıklarını paylaşır.( Öğrenciler yazdıklarını sınıf içinde
okumaları, okul veya sınıf panosunda sergilemeleri için teşvik edilir.)
MATEMATİK
1) M.2.4.1.1. Herhangi bir problem ya da bir konuda sorular
sorarak veri toplar, sınıflandırır, ağaç şeması, çetele veya sıklık tablosu
şeklinde düzenler; nesne ve şekil grafiği oluşturur.
GÖRSEL SANATLAR
1) G.2.1.4.
Farklı yazılı kaynak, kavram ve temalardan esinlenerek görsel sanat çalışmasını
oluşturur.
2) G.2.1.7.
Görsel sanat çalışmasını oluşturmak için gözleme dayalı çizimler yapar.
3) G.2.1.8. Günlük yaşamından yola çıkarak görsel sanat
çalışmasını oluşturur.
(
Doğal çevreyi bozan ve onu yok eden olgular üzerinde durulabilir. Afişin ne
olduğu ve niçin yapıldığı açıklanabilir. Çevrelerindeki bu olgulara örnek
vermeleri ve sonrasında çevre duyarlılığı konusunda afiş yapmaları istenebilir.
)
4) G.2.3.2. Kendisinin ve akranlarının çalışmalarındaki
fikirleri ve duyguları yorumlar.
BEDEN EĞİTİMİ
1) BO.2.2.2.10. Doğada
oyun ve fiziki etkinliklere katılırken çevreye duyarlılık gösterir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder